Értékesítést szeretne növelni vagy népszerűsítené márkáját, termékeit, szolgáltatásait? A közösségi média felületeken akár milliókhoz is eljuttathatja üzenetét, legújabb akcióit, kampányait.
Összegyűjtöttünk 4 tanácsot, amivel növelheti közösségi média aktivitásának sikerességét!
Használjunk megfelelő felületet!
A legnagyobb és leggyakoribb hiba, amit a vállalkozások elkövetnek közösségi média stratégiájuk kialakításakor, hogy nem gondolnak a miértekre és a célcsoportjuk meghatározására. Minden ismert közösségi média felületnek megvan a maga előnye, de média kampányonként, iparáganként és célcsoportonként változó, hogy melyik alkalmazása vezet sikerre.
Csábító lehet ugyanis potenciális ügyfélbázis megszerzése egy, számunkra eddig kiaknázatlan közösségi média felületen, de ahhoz, hogy sikereket arassunk, sok idő, erőfeszítés és nem utolsósorban megalapozott kutatások szükségesek. Felesleges például többezer forintot elkölteni Instagramra, ha nem érdekli a felhasználókat a tartalmunk, nincs befogadó közönsége az üzenetünknek, nem az Instagramot használó korosztály a célcsoportunk. Amennyiben például B2B iparágban működik vállalkozásunk érdemes lehet egy kellően szakmai felületre (LinkedIn-re) fókuszálni a digitális marketing stratégiánk meghatározásakor.
Tehát vagy fordítson időt és erőbefektetést a legalkalmasabb új, feltörekvő felületeken való lehetőségek felkutatására, vagy fektessen inkább be többet azokba a platformokba, amelyeken biztosan tudja, hogy a célközönsége megtalálható.
Határozzuk meg pontosan a céljainkat!
Aktívan kezelt közösségi média profil működtetésével, valódi célközönségnek szóló felület megválasztásával már jó esélyeink vannak jelentős eredmények eléréséhez. De vajon tudjuk, milyen eredményeket szeretnénk elérni? Meghatározott célok nélkül kevésbé tökéletes ez az elképzelés.
A közösségi marketing célok definiálásának első lépéseként olyan célok meghatározására van szükség, amelyek aztán ténylegesen visszamérhetők. Ha márkaismertség lesz a kampányunk célja, követők és az interakciók száma lesz a mérőszámunk. A leadek (új kapcsolatfelvétel) megszerzésének visszamérése már egy bonyolultabb feladat, de kellő technikai jártassággal, és a megfelelő mérőkódok (pl. Facebook Pixel) beállításával és helyes kezelésével az is lehetséges.
Függetlenül a célok jellegétől, kitűzésük rendkívül fontos a közösségi marketingben, mint pusztán a céltalan jelenlétünk a felületeken.
Mérjük az eredményeket! (a célok alapján)
Mit szól hozzá, hogyha azt állítjuk, meg tudjuk mondani pontosan, hogy a közösségi média felületekről érkező érdeklődések közül mennyiből lett tényleges vásárlás, vagy mennyi átkattintó egyáltalán nem vette fel a kapcsolatot végül cégünkkel? Sok vállalkozás ezen információk összegyűjtéséről azt gondolja, hogy egy lehetetlen feladat, pedig nagyon is megvalósítható – lehet, hogy a versenytársaink már végzik is!
Igaz, hogy ez egy kissé komplex és többlépéses folyamat, viszont a közösségi média felületekről érkező leadek nyomonkövetése olyan tevékenység, amelyet manapság már minden vállalkozásnak kéne folytatnia.
Ragaszkodjon a közösségi marketinghez!
Lehetséges, hogy sokszor fogja azt hallani, hogy a közösségi marketing felesleges tevékenység, de saját tapasztalatai alapján, magabiztosan győzheti meg a kételkedőket ennek ellenkezőjéről. Az tagadhatatlan, hogy van egy tanulási görbe, amely szerint fejlődnek a közösségi média felületeken áttörő sikerek elérését célzó vállalkozások, de úgy véljük, hogy a befektetett idő és erőforrás bőségesen megtérül.
Végül a kitartó erőfeszítés meghozza a maga gyümölcsét, amennyiben megtalálja a kellő felületet, meghatározza pontos céljait és méri is azok alapján teljesítményét. Kétségkívül a közösségi média felületek alkalmazása továbbra is hatékony marketing eszköz, melyen keresztül átütő sikereket érhet el.
Amennyiben vállalkozásában megvan az a mennyiségű erőforrás és rendelkezésre álló idő, hogy a fenti 4 szempont szerint hatékony közösségi média aktivitásokat hajtson végre, nagy lehetőségek állnak cége előtt! Ha viszont szűkös az erőforrása ahhoz, hogy ezt a már így is leterhelt munkavállalóira bízza, kérjen segítséget! Mi a WSI-nál rendelkezésére állunk!