Marketing Strategy

Marketing kiszervezve vagy házon belül? 7 szempont a döntéshez

| 2 Percek az olvasáshoz
Online marketing
Összegzés: Vajon érdemes lehet-e kiszervezni, vagy előnyösebb, ha azt a munkatársak látják el? Mivel erre nincs egy jól bevált ökölszabály, ezért azokat a szempontokat gyűjtöttük össze ebben a blogcikkben, amiket fontos ilyen helyzetben mérlegelni. Érdemes első körben reálisan felülvizsgálni erőforrásaink korlátait.

A legtöbb vállalkozás működése során elérkezhet a döntési helyzet, hogy a marketing tevékenységeket vajon érdemes lehet-e kiszervezni, vagy előnyösebb, ha azt a munkatársak látják el?

Mivel erre nincs egy jól bevált ökölszabály, ezért azokat a szempontokat gyűjtöttük össze ebben a blogcikkben, amiket fontos ilyen helyzetben mérlegelni. Érdemes ezeket az aspektusokat úgy átgondolni, hogy reálisan felülvizsgáljuk cégünk, erőforrásaink korlátait.

#1 Céges kultúra, vízió és vállalati értékek

Minden bizonnyal olyan marketingessel szeretne a legtöbb vállalatvezető együtt dolgozni, aki teljesen azonosul a vállalati kultúra minden apró összetevőjével, és maximálisan tisztában van a céges értékekkel, aszerint végzi mindennapi munkáját. Ebből a szemszögből nézve a belsős munkavállaló a megfelelő, hiszen az ügynökség – bármennyire is követi az ügyfél előírásait - nem fog tudni annyira azonosulni a céges értékekkel, mint egy ott dolgozó.

#2 Különböző készségek iránti igény

A vállalata digitális marketing stratégiájától függően szüksége lehet például webfejlesztési, social selling, e-mail marketing, PPC (pay-per-click) szaktudásra, amihez egy ügynökséget választva egykapus verzióban, gyorsan hozzájuthat. A legtöbb ügynökség arra van specializálódva, hogy az ügyfelei teljes digitális marketing tevékenységét ellássa. Így Önnek csak egy személlyel kell csak kapcsolatot tartania, nem kell külön egyeztetni a webfejlesztővel vagy a SEO specialistával. A kiszervezés így időt és energiát spórol meg Önnek. Amennyiben mégis a házon belüli menedzselést választja, ügyeljen arra, hogy kellő figyelmet és időt szenteljen csapata felépítésére, hogy minden szakterületet valóban kompetens dolgozó lásson el.

#3 A rettegett munkahelyi politika

A vállalaton belüli, elkerülhetetlen erőharcok, politikai játszmák gyakran a hatékonyság és a minőségi munka rovására mennek. Ha kiszervezi cége marketing tevékenységét, ilyen tényezővel nem kell számolnia: mint egy harmadik feles partner, az ügynökség mindössze egy dologra koncentrál, ez pedig az Ön cégének a marketing stratégiája.

#4 Versenyképesség fenntartása a vezető iparági gyakorlat alkalmazásával

A digitális marketing egy folyamatosan fejlődő szakterület. Azok a taktikák vagy eszközök, amik az egyik nap működtek, másnap már nem biztos, hogy a leghatékonyabbak. A verseny a digitális világban nagyon kiélezett, így a divatjamúlt technikák alkalmazásával nem sokáig lehet versenyelőnyben maradni. Az ügynökségek az elsők közt szereznek tudomást a legújabb technikákról, ruháznak be új digitális eszközökbe, ami a vállalaton belüli marketing esetén limitáltan lehetséges.

#5 Van segítség a váratlan helyzetekben?

Léteznek helyzetek, amikor azonnal cselekedni kell: mint például amikor a legnagyobb versenytársa profi webshop-bevezetése miatt az Ön cége napról napra több értékesítéstől esik el. Szükség van azonnal egy webfejlesztőre, aki segít átvizsgálni a weboldalát, azt ügyfélbaráttá tenni és webshopot felépíteni. Ilyenkor nincs idő kiírni egy állásajánlatot, meghirdetni valamennyi álláskereső felületen, többkörös interjúkat végezni, telefonálással leellenőrizni a pályázó referenciáit stb. Jól jön ilyen helyzetekben az ügynökség szakmai felkészültsége, rugalmassága, gyors közbenjárása.

#6 Könnyű kommunikáció

A nyitott és hatékony kommunikáció az alapja minden sikeres marketing menedzsmentnek. A cégen belüli csapattal intenzív napi kapcsolatot tarthat fent, gyorsan szervezhet velük személyes meetinget. Az ügynökségeknek – mivel több ügyfélnek is dolgoznak – nincs kapacitásuk a napi találkozókra, a heti vagy havi kiértékelő meetingeket fogják javasolni.

Mindkét rendszer működőképes, a választás csak az Ön személyén múlik, melyik a preferált verzió.

#7 Hozzáférés hasznos marketing eszközökhöz és felületekhez

Egy professzionális marketing ügynökség rendelkezik minden olyan eszközzel, felület-elérhetőséggel, ami fontos egy hatékony marketing menedzsmenthez. Ezen felül folyamatosan ruház be új, piacvezető eszközökbe, hogy a legsikeresebbet tudja használni aztán az ügyfeleinek nyújtott szolgáltatás során. Ön ezeket az összegeket, időráfordítást megspórolja, ha marketing ügynökség szolgáltatásait veszi igénybe.

Összességében tehát a kérdés, hogy érdemes-e belsőleg megoldani vagy kiszervezni a marketing tevékenységet, teljesen szituációfüggő. Döntsön a fenti szempontokat mérlegelve, és ha nem jut dűlőre, akkor a kettő ötvözése lesz a lehetséges megoldás. Sok cég tesz úgy, hogy egyes részét a marketing tevékenységeinek kiszervezi, míg másokat házon belül tart.

 A közösségi média üzleti célú használatával kapcsolatos bővebb információkért, szakmai segítségért, lépjen kapcsolatba a több mint húszéves tapasztalattal rendelkező WSI magyarországi képviseletével a  kapcsolati adatlapunk kitöltésével.  

A legkiválóbb digitális marketing tanácsok

Kattintson a WSI blogoldalra, ha digitalis marketing tippet, trükköt, bevált gyakorlatokat keres. Tekintse meg a legújabb cikkeinket.