Social Media

Közösségi média felületek a személyes értékesítésben

| 3 Percek az olvasáshoz
közösségi média
Összegzés: Üzleti vezetőként manapság elengedhetetlen a közösségi média platformok használata. Az elköteleződés folyamatának ugyanis 70-85%-a lezajlik, mielőtt bárkivel az adott cégtől (értékesítő, kapcsolattartó, toborzó-kiválasztó) felvennénk a kapcsolatot. Blogcikkünkben sorra vesszük a korszerű online technikákat.

Üzleti vezetőként sokakban megfordul a gondolat, hogy „használjam-e a különböző közösségi média platformokat az értékesítés, a marketing, munkaadói jó hírnév menedzsment területén?” A válasz: IGEN, IGEN, és IGEN…

Az elköteleződés folyamata az egyre szélesebb körben, online is elérhető információk és társadalmi/vásárlói vélemények miatt igen jelentősen megváltozott akár a személyes vásárlásoknál, munkahely-kereséseknél, akár az üzleti beszerzéseknél. Ma már az elköteleződés döntési folyamatának 70-85%-a lezajlik, mielőtt bárkivel az adott cégtől (értékesítő, kapcsolattartó, toborzó-kiválasztó) felvennénk a kapcsolatot.

A különböző közösségi média platformok egyedülálló lehetőséget kínálnak arra, hogy az elköteleződési folyamat pont ezen mérvadó fázisában befolyásoljuk a potenciális döntéshozókat, vásárlókat, munkavállalókat, partnereket, hogy később számunkra kedvező vásárlási döntést hozzanak meg.

Az alábbiakban néhány szempontot vetünk fel azoknak, akik fontolgatják, hogy korszerű online technikákkal válaszoljanak korunk üzleti kihívásaira.

Melyik platformot használjam, hogy találjam meg a célcsoportomat?

Az általános felfogás szerint a Facebook és Instagram sokkal több emberhez ér el, ezért a hagyományos kiskereskedelem vagy végfelhasználóknak nyújtott szolgáltatások (B2C), illetve keresések esetén ezt a platformot érdemes használni. A vállalkozások közötti üzleti kapcsolatokhoz (B2B), speciálisabb keresésekhez, a Magyarországon az utóbbi időben rohamosan fejlődő, már milliós nagyságendű felhasználóval rendelkező LinkedIn szakmai közösségi felület a megfelelő. Természetesen ezek az általános feltételezések nagyon sok igazságot tartalmaznak, azonban célszerű egy alapos célcsoport, vagy célszemély (’persona’) kutatást végezni, mielőtt döntünk, hogy melyik platformon milyen tevékenységet végzünk.

Építsük fel saját, hiteles inkább személyes, mint céges márkánkat!

A közösségi médiában elsősorban saját személyiségünkkel veszünk részt, még akkor is, ha egy nagy világmárkát képviselünk. Nagyon fontos, hogy ne csak az általunk képviselt cég vagy márka „reklámarca” legyünk, hanem legyen egy hiteles emberi és szakmai értékeket bemutató személyes márkánk is. Ezt a tanulmányi, szakmai és egyéb élettapasztalatainkon (önkéntes munka, jótékony tevékenységek, sport stb.) kívül, a kapcsolati hálónk (ismerőseink) mennyisége és minősége is jellemzi. Ezen kívül fontos, hogy milyen tartalmakra hogy reagálunk, illetve miket teszünk közzé.

Hallgassunk, mielőtt beszélünk!

Bármely platformot is használjuk, mielőtt kommunikálunk, figyeljük meg azt, hogy az általunk megcélzott személyek és csoportok miről beszélnek, hogy jobban értsük, mi fontos nekik. Minden platformon működnek különböző érdeklődési köröknek, szakágaknak, vagy csak bizonyos értékrendnek megfelelő közösségek és csoportok. Ezekhez csatlakozva jobban megérthetjük az általunk megcélzott személyeknek, vásárlóknak, ügyfeleknek az igényeit és gondolkodását.

Minőségi tartalmat, információt tegyünk közzé!

Rendszeresen tegyünk közzé célcsoportunknak szánt tartalmakat. Figyelnünk kell azonban, hogy ne tűnjünk túl „nyomulósnak” a saját termékünk és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, mert az visszatetszést válthat ki. Javasolt a tartalomkommunikációban a „4-1-1” ökölszabály betartása, azaz 4 posztot tegyünk közzé (osszunk meg) a célcsoportunkat érintő általános iparági kérdésekkel és kihívásokkal kapcsolatban, 1 posztot tegyünk közzé, ami személyes, az általunk képviselt cég, vagy márka emberi arcát, értékrendjét mutatja be, majd 1 poszt, ami a saját termékünket, illetve szolgáltatásunkat hirdeti.

Kérjünk, és gyűjtsünk visszajelzéseket, véleményeket!

A közösségi média nem csak a posztolás, hirdetés fóruma, hanem az interaktív csoportos kommunikáció és a párbeszéd felülete is. Saját megerősítésünket és hitelességünket szolgálja, ha véleményeket, visszajelzéseket, ajánlásokat kérünk és kapunk az ügyfeleinktől, jelenlegi és korábbi vezetőinktől, még akár versenytársainktól is.

Váljunk véleményvezérré!

Iparági véleményvezér az, aki képes a potenciális ügyfeleket az elköteleződésük folyamatának első 70-85%-ában olyan irányba befolyásolni, hogy azok az igényeik pontos megfogalmazását követően az ő termékeit, illetve szolgáltatásait válasszák. A véleményvezér hiteles személyes márkával rendelkezik, meggyőző tudása és tapasztalata van az adott iparág valamennyi fontosabb kérdésével és kihívásával kapcsolatban, ismeri a fontosabb versenytársainak erősségeit és gyengeségeit és megfelelő kapcsolati hálóval és referenciával rendelkezik. Mindezt a közösségi média nyújtotta lehetőségek kihasználásával, rendszeres kommunikációval, és párbeszéddel éri el.

Mérjük tevékenységünk eredményességét!

A digitális marketing egyik legnagyobb lehetősége, hogy szinte minden mérhető. Tudjuk, hogy hány emberhez jutottak el az üzeneteink, hányan olvasták, mennyi időt szántak rá, milyen reakciókat váltott ki. Mérni tudjuk, hogy a közösségi médiában eltöltött munkaidő, illetve hirdetésre szánt forintok (eurók) milyen megtérülést értek el. Annak érdekében, hogy a fenti célok teljesüljenek érdemes magunkat és munkatársainkat egy egyszerűbb képzéssel támogatni, mert rengeteg kisebb-nagyobb gyakorlati ismeret, alkalmazás áll rendelkezésre, ami eredményesebbé, és hatékonyabbá teheti a képernyő előtt töltött időt.

Lépjen velünk kapcsolatba!

A közösségi média üzleti célú használatával kapcsolatos bővebb információkért, szakmai segítségért, lépjen kapcsolatba a több mint húszéves tapasztalattal rendelkező WSI magyarországi képviseletével a  kapcsolati adatlapunk kitöltésével.

A legkiválóbb digitális marketing tanácsok

Kattintson a WSI blogoldalra, ha digitalis marketing tippet, trükköt, bevált gyakorlatokat keres. Tekintse meg a legújabb cikkeinket.